str. Grenoble 128 U: +373 22 28 59 59str. Uzinelor 19: +373 22 47 71 93

Overview

Overview

Despre Instituție

Instituția publică „Laboratorul central de testare a băuturilor alcoolice/nealcoolice și a produselor conservate” a fost creată în scopul optimizării sistemului de verificare a siguranței și calității produselor alimentare, a materiei prime și a producției alcoolice, întru executarea Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr.600 din 27.06.2018 cu privire la organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Siguranța Alimentelor.

Misiunea, domeniile de competență, funcțiile și drepturile Instituției publice „Laboratorul central de testare a băuturilor alcoolice/nealcoolice și a produselor conservate” sunt reglementate în Statutul acestea, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.1210/2018.

Istoria întreprinderii începe în decembrie 1946 cînd a fost creat primul laborator de vinificație din Moldova postbelică, care a activat cu succes în toată perioada ulterioară:

Laboratorul Central Ramural (Молдглаввино 1949-1958);

Laboratorul Central Ramural (Совнархоз 1958-1965);

Laboratorul Central Ramural (Молдвинпром 1965-1972, Госагропром 1972-1989);

Pe baza Laboratorului Central Ramural se formează Centrul Republican de Testare a Produselor Vinicole (1989-1993);

Centrul de Verificare a Calității Materiei Prime și a Producției Vinicole (1993-2006);

Î.S. „Centrul Național de Verificare a Calității Producției Alcoolice” (2006-2019).

Actualmente, începînd cu 15.10.2019, I.P. „LCTBANPC” dispune de două locații:

  • locația str. Grenoble 128 „U” – produse vitivinicole si alcoolice;
  • locația str. Uzinelor 19 – produse alimentare și conservate.

 

Domeniile de competență ale al I.P. „LCTBANPC” sînt:

  1. acordarea serviciilor de analiză privind siguranța și calitatea produselor alimentare, a materiei prime și a producției alcoolice;
  2. organizarea analizelor de laborator și senzoriale pentru producția alcoolică și produsele alimentare;
  3. acordarea serviciilor de evaluare a conformității producției alcoolice și a produselor alimentare;
  4. alte domenii atribuite, prin acte normative, inclusiv actele fondatorului, în competența Laboratorului;
  5. testarea calității și inofensivității producției alcoolice, prelevate de organele de control și supraveghere a producției alcoolice;
  6. efectuarea testărilor (încercărilor) de arbitraj privind calitatea și inofensivitatea producției alcoolice;
  7. acordarea ajutorului metodologic întreprinderilor privind efectuarea controlului asupra calității și implementarea metodelor noi de verificare a calității și inofensivității producției alcoolice;
  8. elaborarea, revizuirea și realizarea documentației tehnico-normative;
  9. implementarea metodelor de verificare a calității și inofensivității producției alcoolice în conformitate cu practicile europene și internaționale;

 

Strategia de dezvoltare a întreprinderii

Dezvoltarea continuă și competitivitatea tehnică, bazată pe mentenanța silențioasă a echipamentelor existente, modernizarea lor și procurarea echipamentelor noi, care să corespundă cerințelor moderne privind testarea producției alcoolice și a produselor alimentare.

Dezvoltarea resurselor umane sporirea continuă a competenței personalului prin aplicarea următoarelor măsuri:

  • instruiri frecvente, organizate în cadrul instituției cu suportul personalului intern / extern;
  • participarea la seminare, conferințe și cursuri de pregătire externe;
  • instruiri cu invitarea experților străini;
  • schimb de experiență cu alte instituții autohtone și de peste hotarele țării, etc.

Confirmarea competenței tehnice a laboratorului de încercări și a organismului de certificare la cerințele standardelor de referință SM EN ISO/IEC 17025:2018, SM SR EN ISO/IEC -17065:2013, prin acreditarea acestora. Menținerea acreditării este unul din obiectivele principale ale I.P. „LCTBANPC”

Lărgirea spectrului de servicii acordate întreprinderilor, precum:

  • organizarea activităților de perfecționare a personalului din laboratoarele de încercări ale întreprinderilor din domeniul vitivinicol;
  • elaborarea unor documente normative (reglementări tehnice, reguli generale, standarde, etc.) în comun cu Ministerul Agriculturii, Dezvoltării Regionale şi Mediului , Institutul Științifico-practic de Horticultură și Tehnologii Alimentare, etc.;

Satisfacerea cerințelor prin optimizarea continuă a sistemului de testare și certificare, informarea continuă a clienților referitor la evoluția sau modificarea cerințelor ale țărilor importatoare.

Asigurarea calității serviciilor prestate conform cerințelor sistemelor de management, diminuarea duratei de efectuare a serviciilor prestate, precum și a costurilor acestora.

Crearea unor spații și a condițiilor adecvate pentru activitatea personalului; promovarea inițiativei personalului; promovarea cadrelor tinere; asigurarea unui nivel de salarizare decent și corespunzător muncii depuse.

recent events
Degustarea vinurilor produse din recolta anului 2020
27Feb2021
Degustarea vinurilor produse din recolta anului 2020

La 11,18, 25 februarie 2021, reprezentanți ai I.P. „LCTBANPC” – directorul instituției, dna GHERDELESCU Lucia și dd. PREDA Viorica, ROTARI Angela, specialiști coordonatori în cadrul organismului de certificare al instituției – au luat parte, în calitate de degustători, alături de alți specialiști din domeniu, la degustările regi

Implementarea unei noi metode de determinare a conținutului de micotoxine în produsele alimentare
15Feb2021
Implementarea unei noi metode de determinare a conținutului de micotoxine în produsele alimentare

Fiind constant preocupată de sporirea calității serviciilor prestate, I.P. „LCTBANPC” a inițiat implementarea în activitatea laboratorului său de încercări (LÎ) a unei noi metode de determinare a conținutului de micotoxine în produsele alimentare. În acest scop instituția a făcut o investiție importantă pentru dezvoltarea per

Ședința Consiliului I.P. „LCTBANPC”
15Feb2021
Ședința Consiliului I.P. „LCTBANPC”

La 12 februarie 2021 a avut loc ședința Consiliului I.P. „LCTBANPC” – prima din acest an. Ședința a fost prezidată de către dna Rodica STURZA – președinte al Consiliului, profesor universitar la Universitatea Tehnică a Moldovei, doctor habilitat în tehnică, doctor în chimie. Examinării în cadrul ședinței au fost supuse mai

Seminar pentru inspectorii posturilor de inspecție la frontieră din cadrul ANSA
04Feb2021
Seminar pentru inspectorii posturilor de inspecție la frontieră din cadrul ANSA

La 04 februarie 2021, Direcția Comerț Internațional și Inspecție la Frontieră din cadrul  Agenției Naționale pentru Siguranța Alimentelor (ANSA) a organizat un seminar pentru inspectorii posturilor de inspecție la frontieră din cadrul ANSA antrenați în prelevarea produselor vitivinicole/alcoolice, cu genericul „Prelevarea și ident