Specialized anti-corruption line: 0 (22) 79 20 77 Institutional line for information: 0 (22) 79 20 77

Statute of the institution

Statute of the institution

Prezentul Statut reglementează misiunea, domeniile de competență, funcțiile și drepturile Instituției publice „Laboratorul central de testare a băuturilor alcoolice/nealcoolice și a produselor conservate” (în continuare – Laborator), precum și organizarea activității acesteia.

Laboratorul este o instituție publică, în care Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor exercită funcția de fondator, care dispune de ștampilă cu Stema de Stat a Republicii Moldova și denumire în limba de stat, are autonomie financiară și deține conturi în contul unic trezorerial al Ministerului Finanțelor.

Sediul Laboratorului se află la adresa: Republica Moldova, mun. Chișinău, strada Grenoble 128, U.

Laboratorul își desfășoară activitatea în conformitate cu prevederile Constituției Republicii Moldova, legile și hotărîrile Parlamentului, decretele Președintelui, ordonanțele, hotărîrile și dispozițiile Guvernului, alte acte normative, tratatele internaționale la care Republica Moldova este parte, precum și cu prevederile prezentului Statut.

MISIUNEA, DOMENIILE DE COMPETENȚĂ, FUNCȚIILE ȘI DREPTURILE LABORATORULUI

Laboratorul are misiunea de a coordona și de a organiza activitățile orientate spre asigurarea implementării politicilor publice în domeniile de competență stabilite de prezentul Statut. Acesta este desemnat în calitate de laborator național de referință pentru domeniile sale de competență.

Domeniile de competență ale Laboratorului sînt următoarele:

  1. acordarea serviciilor de analiză privind siguranța și calitatea produselor alimentare, a materiei prime și a producției alcoolice;
  2. organizarea analizelor de laborator și senzoriale pentru producția alcoolică și produsele alimentare;
  3. acordarea serviciilor de evaluare a conformității producției alcoolice și a produselor alimentare;
  4. alte domenii atribuite, prin acte normative, inclusiv actele fondatorului, în competența Laboratorului.

Laboratorul are următoarele funcții:

  1. efectuarea investigațiilor de laborator ale producției alcoolice și produselor alimentare, inclusiv ale conservelor;
  2. implementarea metodelor de verificare a calității și siguranței producției alcoolice și al produselor alimentare, precum și a altor produse nespecificate, în conformitate cu practicile europene și internaționale;
  3. efectuarea investigațiilor producției alcoolice și a produselor alimentare destinate exportului sub aspectul aprecierii unor indici specifici de calitate și siguranță stabiliți de țările importatoare;
  4. efectuarea investigațiilor privind calitatea și siguranța producției alcoolice și a produselor alimentare prelevate de organele de control;
  5. efectuarea testărilor (încercărilor) privind calitatea și siguranța producției alcoolice și a produselor alimentare;
  6. efectuarea investigațiilor de laborator în scopul stabilirii termenului de valabilitate a produselor alimentare;
  7. certificarea producției alcoolice autohtone și de import destinate comercializării;
  8. efectuarea activităților de certificare a produselor alimentare;
  9. acordarea suportului metodologic pentru personalul laboratoarelor întreprinderilor producătoare de producție alcoolică și produse alimentare;
  10. oferirea consultanței și expertizei în domeniul încercărilor de laborator și tehnologic;
  11. alte funcții atribuite de cadrul normativ și de către fondator.

În vederea realizării funcțiilor sale, Laboratorul are dreptul:

  1. să înainteze fondatorului propuneri de modificare a cadrului normativ în domeniu;
  2. să solicite, conform actelor normative, și să primească documente și informații de la organele de specialitate ale administrației publice centrale, de la autoritățile administrației publice locale, de la întreprinderi, organizații și instituții;
  3. să colaboreze cu autoritățile administrației publice, organele abilitate cu funcții de control, organizațiile necomerciale și cele internaționale;
  4. să acceseze resursele și sistemele informaționale de stat deținute de alte autorități ale administrației publice sau structuri organizaționale din domeniul lor de competență, conform prevederilor normative;
  5. să posede, să utilizeze și să administreze patrimoniul în conformitate cu obiectivele de activitate ale Laboratorului și prevederile actelor normative în vigoare;
  6. să încheie contracte cu persoane fizice și juridice de drept public sau privat, cu furnizori și beneficiari de bunuri și servicii;
  7. să antreneze experți și alți specialiști din țară și din străinătate în vederea realizării funcțiilor ce decurg din prevederile normative și din prezentul Statut;
  8. să solicite, conform prevederilor normative, beneficiarilor sau solicitanților accesul liber la obiectele evaluate și documentația necesară, în limitele atribuțiilor sale de activitate;
  9. să dispună de alte drepturi ce decurg din prevederile prezentului Statut și ale actelor normative.

În scopul îndeplinirii funcțiilor ce îi revin, Laboratorul poate beneficia de servicii de consultanță, de studii și asistență de specialitate din țară sau din străinătate, poate încheia acorduri de colaborare cu alte instituții, precum și poate beneficia de programe de formare și perfecționare profesională pentru personalul său.

ORGANIZAREA ACTIVITĂȚII LABORATORULUI

Organele de conducere ale Laboratorului sînt:

1) consiliul – organ colegial superior (în continuare – Consiliu);

2) directorul – organ executiv.

FINANȚAREA ȘI PATRIMONIUL LABORATORULUI

Finanțarea Laboratorului se asigură din:

1) resursele proprii obținute din prestarea serviciilor;

2) mijloacele financiare primite de la bugetul de stat;

3) alte surse neinterzise de legislație.

EVIDENȚA ȘI DĂRILE DE SEAMĂ

Laboratorul ține evidența contabilă și prezintă rapoarte în baza Standardelor Naționale de Contabilitate, în conformitate cu prevederile actelor normative.

Activitatea Laboratorului este supusă auditului extern în conformitate cu prevederile actelor normative.

Mai multe aflați accesînd HOTĂRÎRE Nr. 1210 din 05.12.2018

 

EXTRAS din Registrul de stat al persoanelor juridice nr. 424742 din 15.10.2019

recent events
CURS DE INSTRUIRE organizat de I.P. „ONVV”
02Jul2021
CURS DE INSTRUIRE organizat de I.P. „ONVV”

În perioada 30 iunie – 02 iulie 2021 I.P. „Oficiul Național al Viei și Vinului” (ONVV) a organizat, la sediul I.P. „LCTBANPC”, un curs de instruire cu tema „Verificarea respectării caietului de sarcini privind producerea strugurilor şi fabricarea produselor vitivinicole cu DOP şi cu IGP”. Acest curs de formare profesională s

ATELIER DE LUCRU organizat de I.P. „ONVV”
25Jun2021
ATELIER DE LUCRU organizat de I.P. „ONVV”

La 25 iunie 2021 I.P. „LCTBANPC” a găzduit activitățile atelierului de lucru, organizat de I.P. „Oficiul Național al Viei și Vinului”, avînd genericul „Degustarea vinurilor produse în condiții de microvinificare, recolta 2020. Degustarea vinurilor experimentale Augustina, Nistreană”. Participanți ai activității în cauză

VIZITĂ DE STUDIU la I.P. „LCTBANPC”
15Jun2021
VIZITĂ DE STUDIU la I.P. „LCTBANPC”

Un grup de elevi ai Colegiului de Studii Administrative și Fiscale din mun.Chișinău, care își fac studiile la specialitatea Siguranța produselor alimentare, însoțiți de profesoarele de specialitate, dna Galina DANU și dna Ana LAUR, au efectuat în ziua de 14 iunie 2021, în cadrul stagiului de practică, o vizită de studiu la I.P. „LCT

Ședința Comitetului de imparțialitate
28Apr2021
Ședința Comitetului de imparțialitate

În ziua de 27 aprilie 2021 a avut loc ședința Comitetului de imparțialitate din cadrul Organismului de certificare (OC) al I.P. „LCTBANPC” la care au participat membrii acestuia – reprezentanți desemnați ai părților interesate în activitatea instituției. În debutul ședinței a avut loc alegerea președintelui Comitetului, în f