Specialized anti-corruption line: 0 (22) 79 20 77 Institutional line for information: 0 (22) 79 20 77

– List of related documents for schemes no. 1 and 1b for local products and PGI

– List of related documents for schemes no. 1 and 1b for local products and PGI

  • licenţa întreprinderii (cu anexă) şi/sau Extras din Registrul Unităţilor Vitivinicole (după caz);
  • extras din Registrul de stat al persoanelor juridice (după caz)
  • certificat de calitate sau raport de încercări eliberat de către producător; 
  • contract de livrare-cumpărare, arendă, prestări servicii (după caz);
  • acte de egalizare, de cupajare şi alte acte ce confirmă trasabilitatea (după caz);
  • certificat igienic la ambalaj (după caz);
  • anexa cu diapazonul timbrelor de acciz (după caz);

 Lista documentelor aferente la cererea de verificare a respectării caietului de sarcini pentru produsele vitivinicole cu IGP și/sau DOP

  • Certificate de înregistrare (producători/importatori)
  • Extras din Registrul de stat al persoanelor fizice (producători/importatori)
  • Extras din registrul Vitivinicol (producători/importatori)
  • Act de luare la evidență a producătorilor de produse vitivinicole cu IGP de către ONVV, asociație (producători)
  • Certificat de membru al asociației producătorilor de struguri/produse vitivinicole cu IGP (producători)
  • Declaraţia privind înfiinţarea plantaţiei viticole (plantarea viţei de vie) (producători după caz)
  • Actul de plantare a plantaţiei viticole (producători)
  • Declaraţia privind reconstrucţia/restabilirea plantaţiei viticole (producători după caz)
  • Paşaportul proiectului de înfinţare a plantaţiei viticole (producători după caz)
  • Planul de organizare a teritoriului şi de plantare a plantaţiei viticole (producători)
  • Harta topografică cu delimitarea plantației viticole (parcelelor/subparcelelor)(după caz)
  • Raport de experiză fitosanitară a plantaţiilor (producători) (după caz)
  • Copia din registrul de evidență a utilizării produselor de uz fitosanitar și a fertilizanților pentru anul curent pentru plantațiile IGP verificate sau Copia din carnetul viticultorului pentru anul curent pentru plantațiile IGP verificate (producători)
  • Declarația de recoltă (producătorii struguri IGP prezintă anual)
  • Proceduri, instrucțiuni sanitare ce atestă igeinizarea echipamentelor tehnologice, spațiilor de producere și păstrare (producători vin)
  • Dotarea tehnico-tehnologică a întreprinderii producătoare de produse vitivinicole cu IGP (lista utilajului, echipamentelor și vaselor)
  • Lista registrelor de producere și laborator (producători)
  • Declarația de producere (producătorii vin IGP prezintă anual)
  • Declarația de stocuri (producătorii vin IGP prezintă anual după caz)

  Lista documentelor aferente la cererea  de certificare a produselor vitivinicole cu IGP și/sau DOP

  • Extras din procesul verbal al analizei organoleptice a produselor cu IGP supuse certificării (producători/importatori)
  • Documente de însoțire a produselor vitivinicole care atestă că produsul supus certificării este cu    IGP sau DOP ( pentru import)
  • Certificat de origine (pentru import)
  • Raportul de încercări privind caracteristicile fizico-chimice şi de inofensivitate a produsului și alte cerințe stabilite în caietul de sarcini, emis de către I.P. LCTBANPC (după caz)
  • Copia ultimului act de verificare a respectării cerinţelor caietului de sarcini, efectuat în conformitate cu capitolul XII din prezenta Reglementare tehnică (după caz);
recent events
Ședința Comitetului de imparțialitate din cadrul Organismului de certificare al I.P. „LCTBANPC”
04Oct2021
Ședința Comitetului de imparțialitate din cadrul Organismului de certificare al I.P. „LCTBANPC”

La data de 01 octombrie 2021 a avut loc o nouă ședință a Comitetului de imparțialitate (CI) din cadrul Organismului de certificare (OC) al I.P. „LCTBANPC”, într-o componență extinsă completată cu noi membri – reprezentanți ai autorităților cu funcții de reglementare, ai producătorilor/exportatorilor, importatorilor/distribuitor

Ședința Consiliului I.P. „LCTBANPC”
10Aug2021
Ședința Consiliului I.P. „LCTBANPC”

La data de 09 august 2021 a avut loc ședința, cu prezență, a Consililui I.P. „LCTBANPC”, a cincea la număr din acest an. Ședința a fost prezidată de către dna Tatiana CALIONCHINA – președinte al Consiliului, șef al Direcției din cadrul ANSA pentru planificare strategică și managementul calității, analiza și evaluarea riscuril

Evaluarea organismului de certificare și a laboratorului de încercări din cadrul I.P. „LCTBANPC”
05Aug2021
Evaluarea organismului de certificare și a laboratorului de încercări din cadrul I.P. „LCTBANPC”

În perioada 02-04 august 2021 două echipe de evaluare ale Centrului Național de Acreditare (MOLDAC), au efectuat la fața locului, în regim planic, evaluarea organismului de certificare și a laboratorului de încercări din cadrul I.P. „LCTBANPC” în scop de menținere a acreditării acestora pe domeniul produse vitivinicole și alcoolice,

Evaluare efectuată de I.P. „LCTBANPC” peste hotarele țării
30Jul2021
Evaluare efectuată de I.P. „LCTBANPC” peste hotarele țării

La 28-29 iulie 2021 o echipă de experți în certificare din cadrul I.P. „LCTBANPC” a efectuat la un nou client al instituției – întreprinderea ЧП ПТК «ЛУКАС» din or. Cremenciug (Ucraina), la solicitarea acesteia, evaluarea procesului de producere conform cerințelor schemei nr.3 în scop de certificate a produselor de patiseri