Politica în domeniul calității încercărilor de laborator
Politica în domeniul calității încercărilor de laborator a Instituției publice „Laboratorul central de testare a băuturilor alcoolice/nealcoolice și a produselor conservate” este prestarea serviciilor de înaltă calitate în domeniul testării produselor alimentare, vitivinicole, băuturilor alcoolice, nealcoolice și a materiei prime respective, și satisfacerea cerințelor clienților noștri, precum și cele legale.
Scopul nostru este prevenirea neconformităților la toate etapele testării produselor. Aceasta se realizează prin menținerea unui sistem de management în concordanță cu standardul SM EN ISO/IEC 17025:2018 Cerinţe generale pentru competenţa laboratoarelor de încercări şi etalonări.
Preocuparea permanentă a managementului pentru menținerea, aplicarea, îmbunătățirea continuă a eficacității sistemului de management și calității serviciilor noastre sunt elemente de bază în strategia dezvoltării I.P. LCTBANPC. De aceea, managementul de vîrf depune toate eforturile pentru asigurarea tuturor resurselor necesare și realizarea obiectivelor stabilite.
Sistemul de management documentat stabilește angajamentul și cooperarea tuturor specialiștilor laboratorului și este menținut prin audituri și analize, în scopul asigurării eficacității continue și eficienței funcționării acestuia.
Obiectivele generale ale laboratorului sunt:
- satisfacerea solicitărilor clienților în strictă conformitate cu principiile de imparțialitate;
- asigurarea calității serviciilor prestate în conformitate cu cerințele standardului SM EN ISO/IEC 17025:2018, reglementărilor tehnice și standardelor în vigoare;
- prestarea serviciilor la un cost optim;
- prevenirea, detectarea și corectarea tuturor neconformităților referitoare la calitatea serviciilor prestate;
- menținerea unor relații reciproc avantajoase cu furnizorii externi.