Институционная линия для информирования: 022-792-077 Специализированная антикоррупционная линия НАБПП: 022-290-800 Специализированная антикоррупционная линия НАЦ: 022-257-333 Национальная антикоррупционная линия: 0-800-55555

Обзор

Обзор

Instituția publică „Laboratorul central de testare a băuturilor alcoolice/nealcoolice și a produselor conservate” a fost creată în scopul optimizării sistemului de verificare a siguranței și calității produselor alimentare, a materiei prime și a producției alcoolice, întru executarea Hotărârea Guvernului Republicii Moldova nr. 600 din 27.06.2018 cu privire la organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Siguranța Alimentelor, abrogată prin Hotărârea Guvernului Republicii Moldova nr. 14 din 11.01.2023 cu privire la organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Siguranța Alimentelor.

Misiunea, domeniile de competență, funcțiile și drepturile Instituției publice „Laboratorul central de testare a băuturilor alcoolice/nealcoolice și a produselor conservate” sunt reglementate în Statutul acestea, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.1210/2018.

Istoria întreprinderii începe în decembrie 1946 cînd a fost creat primul laborator de vinificație din Moldova postbelică, care a activat cu succes în toată perioada ulterioară:

Laboratorul Central Ramural (Молдглаввино 1949-1958);

Laboratorul Central Ramural (Совнархоз 1958-1965);

Laboratorul Central Ramural (Молдвинпром 1965-1972, Госагропром 1972-1989);

Pe baza Laboratorului Central Ramural se formează Centrul Republican de Testare a Produselor Vinicole (1989-1993);

Centrul de Verificare a Calității Materiei Prime și a Producției Vinicole (1993-2006);

Î.S. „Centrul Național de Verificare a Calității Producției Alcoolice” (2006-2019).

Actualmente, începînd cu 15.10.2019, I.P. „LCTBANPC” își desfășoară activitatea pe str. Grenoble 128 „U”, mun. Chișinău.

 

Domeniile de competență ale al I.P. „LCTBANPC” sînt:

  1. acordarea serviciilor de analiză privind siguranța și calitatea produselor alimentare, a materiei prime și a producției alcoolice;
  2. organizarea analizelor de laborator și senzoriale pentru producția alcoolică și produsele alimentare;
  3. acordarea serviciilor de evaluare a conformității producției alcoolice și a produselor alimentare;
  4. alte domenii atribuite, prin acte normative, inclusiv actele fondatorului, în competența Laboratorului;
  5. testarea calității și inofensivității producției alcoolice, prelevate de organele de control și supraveghere a producției alcoolice;
  6. efectuarea testărilor (încercărilor) de arbitraj privind calitatea și inofensivitatea producției alcoolice;
  7. acordarea ajutorului metodologic întreprinderilor privind efectuarea controlului asupra calității și implementarea metodelor noi de verificare a calității și inofensivității producției alcoolice;
  8. elaborarea, revizuirea și realizarea documentației tehnico-normative;
  9. implementarea metodelor de verificare a calității și inofensivității producției alcoolice în conformitate cu practicile europene și internaționale;

 

Strategia de dezvoltare a întreprinderii

Dezvoltarea continuă și competitivitatea tehnică, bazată pe mentenanța silențioasă a echipamentelor existente, modernizarea lor și procurarea echipamentelor noi, care să corespundă cerințelor moderne privind testarea producției alcoolice și a produselor alimentare.

Dezvoltarea resurselor umane sporirea continuă a competenței personalului prin aplicarea următoarelor măsuri:

  • instruiri frecvente, organizate în cadrul instituției cu suportul personalului intern / extern;
  • participarea la seminare, conferințe și cursuri de pregătire externe;
  • instruiri cu invitarea experților străini;
  • schimb de experiență cu alte instituții autohtone și de peste hotarele țării, etc.

Confirmarea competenței tehnice a laboratorului de încercări și a organismului de certificare la cerințele standardelor de referință SM EN ISO/IEC 17025:2018, SM EN ISO/IEC -17065:2013, prin acreditarea acestora. Menținerea acreditării este unul din obiectivele principale ale I.P. „LCTBANPC”

Lărgirea spectrului de servicii acordate întreprinderilor, precum:

  • organizarea activităților de perfecționare a personalului din laboratoarele de încercări ale întreprinderilor din domeniul vitivinicol;
  • elaborarea unor documente normative (reglementări tehnice, reguli generale, standarde, etc.) în comun cu Ministerul Agriculturii, Dezvoltării Regionale şi Mediului , Institutul Științifico-practic de Horticultură și Tehnologii Alimentare, etc.;

Satisfacerea cerințelor prin optimizarea continuă a sistemului de testare și certificare, informarea continuă a clienților referitor la evoluția sau modificarea cerințelor ale țărilor importatoare.

Asigurarea calității serviciilor prestate conform cerințelor sistemelor de management, diminuarea duratei de efectuare a serviciilor prestate, precum și a costurilor acestora.

Crearea unor spații și a condițiilor adecvate pentru activitatea personalului; promovarea inițiativei personalului; promovarea cadrelor tinere; asigurarea unui nivel de salarizare decent și corespunzător muncii depuse.

последние события
Evaluarea Laboratorului de încercări de către echipa MOLDAC
26апр2024
Evaluarea Laboratorului de încercări de către echipa MOLDAC

În perioada 24-25 aprilie 2024 o echipă a Centrului Național de Acreditare din Republica Moldova (MOLDAC), sub conducerea dnei Larisa BOBOC, evaluator-șef al MOLDAC, a efectuat evaluarea la fața locului a Laboratorului de încercări (LÎ) din cadrul I.P. „LCTBANPC”. Din componența echipei de evaluare au făcut parte de asemenea și 3 eva

Vizită de studiu la Combinatul de Vinuri „CRICOVA” S.A.
05мар2024
Vizită de studiu la Combinatul de Vinuri „CRICOVA” S.A.

Personalul I.P. „LCTBANPC”, sub conducerea directoarei, dna Lucia GHERDELESCU, a efectuat la 01 martie 2024 o vizită de studiu la Combinatul de Vinuri „CRICOVA” S.A. în vederea familiarizării cu procesul de producere la întreprindere a vinurilor spumante, în contextul în care instituția are în atribuțiile sale evaluarea conformită

Ședința Consiliului I.P. „LCTBANPC”
01мар2024
Ședința Consiliului I.P. „LCTBANPC”

La 29 februarie 2024 a avut loc prima din acest an ședință a Consiliului I.P. „LCTBANPC”, condusă de către dna Tatiana CALIONCHINA – șefa Direcției planificarea, evaluarea riscurilor și managementul calității din cadrul ANSA. În cadrul ședinței directoarea instituției, dna Lucia GHERDELESCU, a prezentat raportul privind reali

Ședința Consiliului I.P. „LCTBANPC”
22дек2023
Ședința Consiliului I.P. „LCTBANPC”

La data de 21 decembrie 2023 a avut loc ședința ordinară a Consiliului I.P. „LCTBANPC”, sub conducerea președintei acestuia, dna Tatiana CALIONCHINA – șefa Direcției planificarea, evaluarea riscurilor și managementul calității din cadrul ANSA. La ședință membrii Consiliului au examinat mai multe subiecte incluse pe ordinea de z